Czy leki otrzymane z hurtowni/od producenta wymagajÄ weryfikacji?
Nie ma takiego wymogu, ale moĹźna to zrobiÄ, jeĹli jest taka wola.
Czy hurtownia moĹźe wycofaÄ towar za mnie, lub czy ja mogÄ wycofaÄ towar otrzymany z hurtowni?
Nie. Wycofywanie w aptece musi odbywaÄ siÄ âw momencie dostarczania produktu leczniczego pacjentowiâ. Oznacza to, iĹź wycofywanie musi odbywaÄ siÄ w czasie moĹźliwie najbardziej zbliĹźonym do dostarczania produktu leczniczego pacjentowi. Wycofywanie w momencie otrzymania towaru nie speĹnia tego kryterium. Ponadto, po wycofaniu, status towaru moĹźna zmieniÄ po upĹywie 10 dni, co oznaczaĹoby, Ĺźe wszystkie produkty lecznicze wycofane wiÄcej niĹź 10 dni wczeĹniej nie mogĹyby zostaÄ zwrĂłcone do hurtowni.
Hurtownie mogÄ wycofaÄ produkty dla pracownikĂłw sĹuĹźby zdrowia, organĂłw administracji publicznej i innych organizacji, ktĂłre wykorzystujÄ leki lub dostarczajÄ je okazjonalnie w swojej pracy, lecz apteki ogĂłlnodostÄpne i szpitalne sÄ szczegĂłlnie wyĹÄ czone z tej praktyki.
Posiadam zezwolenie na prowadzenie hurtowni. Co to dla mnie oznacza?
Nie tylko bÄdÄ PaĹstwo musieli przestrzegaÄ przepisĂłw dotyczÄ cych aptek, ale rĂłwnieĹź tych dotyczÄ cych hurtowni. Obejmuje to szereg róşnych krokĂłw i zalecamy lekturÄ RozporzÄ dzenia Delegowanego [2016/161] w celu zapoznania siÄ z tymi zasadami.
Czy w dalszym ciÄ gu bÄdzie moĹźna zwracaÄ produkty lecznicze do hurtowni?
BÄdzie to uzaleĹźnione od regulaminu hurtowni, ale generalnie, jeĹli towar nie zostaĹ wycofany i element zabezpieczajÄ cy przed naruszeniem jest nieuszkodzony, po wprowadzeniu Dyrektywy FMD procesy zwrotĂłw nie powinny ulec zmianie. Hurtownie bÄdÄ musiaĹy zweryfikowaÄ status wszystkich zwracanych produktĂłw leczniczych, tak wiÄc produkty, ktĂłre nie majÄ statusu âaktywnyâ nie zostaĹyby przyjÄte.