Wprowadzenie wymogĂłw dyrektywy faĹszywkowej w polskich szpitalach wydaje siÄ niezbÄdne m. in. z uwagi na fakt, iĹź w przeciwnym razie szpital staÄ siÄ moĹźe miejscem, gdzie pacjent naraĹźany jest na ryzyko otrzymania nieodpowiedniego leku w znacznie wiÄkszym stopniu niĹź w otwartej opiece zdrowotnej. Do tej pory polskie prawodawstwo nie zostaĹo jednak dostosowane do przepisĂłw dyrektywy faĹszywkowej w takim zakresie, jaki ma miejsce w innych krajach. Tym samym polskie placĂłwki nie sÄ gotowe do wprowadzenia zmian wymaganych przez prawo unijne.
Dyrektywa faĹszywkowa, wymagajÄ ca skoordynowanych miÄdzynarodowych dziaĹaĹ w zakresie zapobiegania obecnoĹci na rynku faĹszywych produktĂłw leczniczych, odgrywa ogromnÄ rolÄ w podniesieniu bezpieczeĹstwa w zakresie leczenia wszystkim pacjentom w  Unii Europejskiej. UmoĹźliwiajÄ c wykrywanie faĹszywych produktĂłw leczniczych przed podaniem ich pacjentowi, stanowi ona wzmocnienie europejskiego systemu nadzoru nad bezpieczeĹstwem farmakoterapii. Wprowadzenie dyrektywy dot. zwalczania sfaĹszowanych lekĂłw zmieni sposĂłb Ĺwiadczenia usĹug zdrowotnych pacjentom, a przez to zobowiÄ zuje wszystkie podmioty uczestniczÄ ce w dystrybucji produktĂłw leczniczych â od producentĂłw, przez hurtownikĂłw, importerĂłw rĂłwnolegĹych, aĹź po apteki ogĂłlnodostÄpne i szpitalne do modyfikacji sposobĂłw dystrybucji lekĂłw w kierunku jego uszczelnienia. Obecnie szpitale w Polsce nie sÄ Ĺwiadome czekajÄ cych ich zmian, nie zaczynajÄ siÄ jeszcze dostosowywaÄ do wymogĂłw dyrektywy faĹszywkowej. W zwiÄ zku z powyĹźszym, istotne jest uĹwiadamianie placĂłwek medycznych o koniecznych zmianach, wskazywanie obszarĂłw, ktĂłre muszÄ byÄ zmienione lub poprawione. Odpowiednio wczeĹnie wdroĹźone i dostosowane do specyfiki szpitala systemy autentyfikacji usprawniÄ procesy zwiÄ zane ze szpitalnÄ gospodarkÄ lekowÄ i uĹatwiÄ organizacjÄ pracy apteki szpitalnej i personelu medycznego, podnoszÄ c jednoczeĹnie jakoĹÄ opieki nad pacjentem.